Monday 2 January 2017

Elok Sangat Semua Penjawat Awam Buat Balik Baca Ikrar Surat Aku Janji... Tak Kira Baru Atau Lama

Catatan: Mohd Asri Redha b. Abdul Rahman
Tarikh:   02 Januari 2017

Saja saya cadangkan kerajaan buat balik ramai-ramai Majlis Bacaan Ikrar Aku Janji.. Tak kiralah pegawai baru atau pegawai lama bertugas. Yang lama tu lebih-lebih lagi la kena baca, teliti dan faham balik apa yang ada  dalam aku janji tu.. . Yang saya tahu bacaan ikrar ini buat waktu masuk mula kerja saja. Lepas tu sampai pencen tak tengok-tengok dah.. Kadang-kadang kita lupa apa yang kita berjanji sangat-sangat waktu mula masuk kerja dulu.. Semua ok... Tapi bila sudah bekerja dan sudah comfirm pula.. dah jadi lagu lain...

Jadi elok sangat diadakan balik Bacaan Ikrar Aku Janji ini, untuk refresh balik semua anggota perkhidmatan awam ni.. Lepas itu cari penceramah yang berkalibar untuk bercerita fasal tanggungjawab yang diamanahkan seperti yang kita setuju untuk mematuhinya dalam ikrar aku janji tu..

Kalau tengok aku janji tu amat baik sekali... so macam mana...saya sudah buat kat opis sini. Bagi saya ini amat penting dan bukan  boleh buat mudah begitu sahaja... Terima kasih








No comments:

Post a Comment