Sunday 23 October 2016

Hari Bersukan Untuk Kakitangan PBT TPHTK

Tarikh: 22 Ogos 2016
Catatan: Mohd Asri Redha b. Abdul Rahman

Assalaamualaikum WRT dan Selamat Malam..

Saya sempat tulis dan catat sikit sebanyak aktiviti anak-anak buah saya pada malam ni kerana siang hari tadi masing-masing pakat sibuk bersukan termasuk saya sendiri.. Ada 3 aktiviti sukan yang bertembong pada masa yang sama .. maka terpaksalah saya buat pilihan nak pergi yang mana. Saya tidak sempat join dengan anak-anak buah yang bersukan di Kompleks Sukan KHTP.. satu2nya kompleks sukan yang terbaik disebelah Kulim ini... sebab sudah buat komitmen awal dengan sahabat saya Saudara  Mohd Saiful .. CEO E-Idaman.. yang menganjurkan Tournament Golf tersebut..

Saya amat suka sekali anak-anak buah saya bersukan, kerana terlalu banyak manfaatnya kepada diri sendiri dan juga perhubungan silaturrahim sesama insan... Sayapun sebenarnya bukannya larat sangat untuk bermain gasak-gasak kasar ni..  sesuai dengan umur, tapi itu bukan menjadi penghalang untuk tidak mahu langsung bersukan..  Bersukanlah selagi kita mampu... Badan Sihat Hati Senang.. Tak boleh berlari kita berbasikal, tak boleh berbasikal kita berjalan kaki.. kalau tak boleh apa guna tenaga, kita main dam sahaja lah.. Yang tu tak ada apa kesan pada kesihatan .. Kesan kepada mental saja kot.. dok fikir nak pi Haji macam mana... Pokoknya mahu atau tidak mahu sahaja..  Bukan senang nak melawan dengan kemalasan kita yang terlampau tu. Ada-ada sahaja halangan bila kita nak mula pi bersukan.




Pertandingan Badminton antara kakitangan PBTTPHT
di Kompleks Sukan KHTP Kulim .. nampak macam 
semua  dapat hadiah.. Jadi siapa yang kalah ni....
depa atur lagu mana nii...



Pelancaran FIT Malaysia Pkt Negeri Kedah di
Maktab Perguruan Sultanah Bahiyah, Sungai Petani
Tuan Setiausaha dan Ahli Majlis En Rostam turut
menyertai program ini...


Saya pula  menyertai Tournament Golf anjuran E-Idaman di
Darulaman Golf And Country Club, Jitra.. Seronok nya main golf ni
kerana ianya dapat mengeluarkan peloh dengan banyak  akibat
pergerakan kita sepanjang 18 lubang tu, juga kita dapat berkenalan 
dengan kawan-kakwan baru, dapat goodies pihak penganjur, dan sekali 
sekala dapat juga cabutan hadiah bertuah. Nak dapat hadiah kemenangan tu.. 
tak ada keupayaan lagi..  Tengok sajalah sahabat-sahabat yang hebat-hebat bermain
saja yang dapat hadiah bernilai tu..   Jealous memang jealous tapi nak buat macam mana
memang tak mampupun..  Padan dengan usaha mereka,, 

Pertama kali bermain satu flight dengan orang Jepun... ni.. Tertib sungguh depa main..


No comments:

Post a Comment