Wednesday 23 November 2016

Satu lagi Kilang Beroperasi di Kawasan KHTP ini....

Catatan : Mohd Asri Redha
Tarikh:    23 November 2016

Assalaamualaikum WRT dan Selamat Petang

Hari ini sebuah lagi kilang mula beroperasi di KHTP.  Tahniah saya ucapkan kepada Syarikat Tomoe Malaysia Sdn Bhd yang berjaya beroperasi dengan begitu cepat setelah kerja-kerja pembangunan fizikalnya siap dalam tempoh yang begitu pantas. Sebagai sebuah PBT yang  menguruskan kawasan KHTP ini, saya juga berbangga kerana sedikit sebanyak menyumbang kepada kejayaan ini , kerana dapat memproses dan meluluskan kebenaran merancang projek ini dengan begitu pantas. Saya tahu, kelambatan dalam meluluskan sesuatu proses pembangunan akan memberi kesan negatif kepada syarikat yang ingin melabur.  Ini akan memberi imej yang tidak baik kepada PBT TP HTK khususnya dan kerajaan,

Tidak ada sebab untuk dilewat2kan atau dilambat2kan sesuatu kelulusan jika sekiranya segala kehendak dan keperluan telah dipenuhi oleh Syarikat. Banyak manafaat yang akan diperolehi samada dipihak syarikat atau dipihak kerajaan sendiri jika kita boleh mempercepatkan sebarang kelulusan yang diperlukan... Itu yang selalu saya tekankan kepada anak-anak buah agar memikirkan kepentingan keseluruhan bukan kepentingan peribadi semata-mata.

Kilang yang beroperasi hari ini adalah sebuah kilang yang dipunyai oleh orang Jepun, iaitu syarikat Tomoe Malaysia Sdn Bhd. Produk yang dikeluarkan ialah bahan kimia seumpama gas yang digunakan untuk steril peralatan-peralatan rawatan perubatan dan seumpamanya, Mudah cakap cecair ini digunakan untuk nyah kuman.. 

Mereka sanggup melabur diKHTP inipun saya rasa sudah menjadi suatu kebanggaan kepada kita di sini, Kita tahukan yang Syarikat Jepun adalah syarikat yang amat mementingkan kualiti yang terbaik . Banyak fasiliti terbaik ada di Jepun, tapi mereka masih dapat menilai akan kelebihan yang ada di KHTP ini sehingga penilaian mereka adalah terbaik dan sesuai untuk melabur di sini. 

Jadi marilah kita mengambil manfaat dari adanya kilang ini disini kerana selain ia menyumbangkan peluang pekerjaan kepada rakyat Kedah khususnya ianya juga dapat membantu merancakkan lagi ekonomi negeri ini.

Besok saya akan menghadhiri perasmian sebuah lagi kilang di KHTP ini iaitu kilang OSRAM ..   

Ini catatan terbaru yang saya telah update kan berkenaan perasmian kilang OSRAM itu .. klik saja kat situ  .. Perasmian kilang OSRAM













No comments:

Post a Comment